Nedavno se dogodilo trovanje gostiju hotela poznatih toplica. Djelatnik hotela je napravio grešku kod ubacivanja sredstava za čišćenje vode koje je završilo oštećenjem kože i trovanjem dišnih organa više gostiju.
Ne želim ulaziti u razloge zbog kojih se nesretan slučaj dogodio i koje su konkretne posljedice ljudi imali kasnije nego ćemo prokomentirati kako se ova sitaucija može popraviti dobrim osiguranjem, pokrićem javne i profesionalne odgovornosti. Većina pravnih osoba koje se bave ugostiteljstvom i smještajem gostiju imaju ugovoreno takvo osiguranje. Problem na koji najčešće nailazim kod klijenata i pregledom ranije ugovorenih polica je premala osigurana svota. Postoje neke najniže osigurane svote propisane zakonom za vrste poslovanja kod kojih je obavezno osiguranje odgovornosti, ali ni kod takvih ne preporučam uzimati minimalno bez prethodnog razmišljanja kolike su moguće štete i troškovi. Netko tko ima takvu policu i dogodi mu se slučaj da strada 19 ljudi, nema dovoljno za jednog od njih isplatiti. Ukoliko se radi o državljanima iz zapadne europe, mogući su još veći troškovi jer se njihovi odvjetnici neće zadovoljiti sa niskim isplatama.
Minimalna polica može biti dovoljna za kvartovski kafić gdje je najveći rizik da konobar zalije nečiji mobitel ili se gost oklizne zimi na stepenicama. Svi ostali, posebno hoteli i usluge smještaja većeg broja gostiju trebaju razmisliti o visini osiguranih svota. Ne morate morate biti krivi za određeni slučaj, ali se dogodi tužba koja optereti redovno poslovanjem velikim troškovima.
Osiguranje odgovornosti se može ugovarati samostalno ili u sklopu paketa osiguranja pravnih osoba. Povoljnije je u paketu jer uvijek dobijete dodatne popuste. Za više informacija, pojašnjenja i izračun premije pošaljite upit.
Kristian Primorac
foto: Unsplash