Poskupljenje osiguranja vozila nakon pravnog sukoba udruge servisera vozila i osiguravajućih kuća

Dosta medija zadnjih dana, od portala sa dnevnim vijestima do stručnih časopisa i portala koji obrađuju teme financija i osiguranja, automobilski portali i emisije, prenose priču o presudi zagrebačkog Trgovačkog suda prema kojoj osiguratelji neće moći određivati servisima visinu radnog sata popravka vozila nakon prijavljene štete po obaveznom ili kasko osiguranju.

Većina prenosi isti tekst bez konkrentog pojašnjenja i ističu da je zbog toga poskupilo osiguranje vozila. Klijenti koji ugovaraju osiguranje iz cijelog teksta vide samo poskupljenje police. Ta pitanja i nezadovoljstva potrošača završe kod nas koji radimo prodaju osiguranja, a ne određujemo premiju, ni cijenu popravka.

Poskupljenja polica obaveznog i kasko osiguranja su se događala kroz 2023 nekoliko puta i sad početkom 2024 jednom (ako moramo vezati ovu presudu uz neko poskupljenje neka bude uz ovo zadnje). Svako poskupljenje je objašnjeno povećanjem troškova popravka vozila. Kad se piše o poskupljenju kruha ili goriva navodi se usporedba sa mjesecom i godinom u odnosu na današnji dan, tako bi ovi stručnjaci trebali jednako pisati usporedbu prije /poslije i kad pišu o cijeni osiguranja vozila.

Druga neistina koja se provlači je da će konačno klijenti odlučivati gdje će obaviti popravak vozila. Klijenti tu opciju imaju cijelo vrijeme. Nitko vam ne smije uvjetovati mjesto popravka vozila. Popravak vozila možete napraviti u firmi po izboru, koja je registrirana za tu djelatnost. Imate na izbor velike poznate firme koje su specijalizirane za određene marke vozila, a imate i mogućnost manjih obrta i poduzeća koja su specijalizirana za određenu djelatnost (limarija, lakirnica, električar, popravak i zamjena stakla). Događala su se povremeno neslaganja oko cijene rada, najviše kada su predmet popravka električna vozila, ali na kraju je većinom riješeno u korist klijenta. Bitno je pratiti redoslijed prijave, procjene i likvidacije štete (potvrde pokrića štetnog događaja).

Svaki napredak i usklađivanje sa europskom praksom treba pohvaliti, ali moramo paziti kako komuniciramo i prenosimo informacije prosječnom korisniku koji nije iz te struke.

foto: Vectorstock

Zanima Vas nešto u vezi osiguranja?

Pitanja, primjedbe, savjeti ili upiti za izračun premije.