Osiguranje odgovornosti za pravne osobe na primjeru hotela

Nedavno se dogodilo trovanje gostiju hotela poznatih toplica u Zagorju. Djelatnik hotela je napravio grešku kod ubacivanja sredstava za čišćenje vode koje je završilo oštećenjem kože i trovanjem dišnih organa više gostiju (navodi se da je bolničkom liječenju završilo 19 ljudi).
Ne želim ulaziti u razloge zbog kojih se nesretan slučaj dogodio i koje su konkretne posljedice ljudi imali kasnije nego ćemo prokomentirati kako se ova sitaucija može popraviti dobrim osiguranjem. Sa područja osiguranja ovdje prvo pomislimo na pokriće javne i profesionalne odgovornosti. Većina pravnih osoba koje se bave ugostiteljstvom i smještajem gostiju imaju ugovoreno takvo pokriće. Problem na koji najčešće nailazim kod svojih klijenata i kod polica s kojima se susrećem koje je netko imao ranije ugovorene su preniska osigurana svota. Postoje neke najniže osigurane svote propisane zakonom (npr. 200.000,00 kn po štetnom događaju / ukupno godišnje 600.000,00 kn). Netko tko ima takvu policu i dogodi mu se slučaj da strada 19 ljudi, nema dovoljno za jednog od njih pokriti. Uzmimo još slučaj da su većina strani državljani, možda iz europskih zemalja u kojima je puno veća svijest o osiguranju i da će čim završe liječenje posjetiti odvjetnike koji spremaju zamoble za odštetom, ili kasnije tužbe.
Minimalna polica može (možda) biti dovoljna za kvartovski lokal gdje je najveći rizik da konobar zalije nečiji mobilni telefon ili se gost oklizne zimi na stepenicama. Svi ostali, pogotovo hoteli i usluge smještaja bi trebali razmisliti o malo većim svotama, u suprotnom takvo pokriće na polici gubi svrhu. Uzmite i opciju da ne morate biti nužno krivi za određeni slučaj, ali vam se dogodi tužba koja optereti redovno poslovanjem velikim troškovima.
Osiguranje odgovornosti se može ugovarati samostalno ili u sklopu paketa osiguranja pravnih osoba. Povoljnije je u paketu jer uvijek dobijete dodatne popuste. Za više informacija, pojašnjenja i izračun premije pošaljite upit.
foto: Unsplash