Ugovaranje osiguranja online ili preko posrednika ?

Zadnjih se dana populariziralo pitanje među kolegama i klijentima o novim proizvodima i uslugama online osiguranja. Točnije, o kompletnom online iskustvu bez kontakta sa osobom. Najčešće lijepog dizajna, marketniški kvalitetno (skupo) popraćeno, a postoji i taj “hype” nečeg novog. Ali, je li zaista novo?
Online prodaja osiguranja postoji negdje od kraja 2014. Počelo je sa prodajom dopunskog zdravstvenog osiguranja. Mogu se pohvaliti da je moja trenutna firma među prvima imala samostalnu aplikaciju za kompletnu online izradu polica dopunskog zdravstvenog osiguranja ( i sa naplatom kartica na rate). Možete samo zamisliti koja je razlika u budžetu jedne male firme za zastupanje u osiguranju i velike osiguravajuće kuće. U vremenu kad postoji peer to peer osiguranje sa djelomičnim povratom premije (Lemonade projekt, trenutno samo u određenim državama SAD-a) ovo i nije neka revolucija.
Bitno je i napomenuti da se svakako više od polovice trenutnog poslovanja vezanog uz ugovaranje osiguranja, prijavu i procjenu štete, dogovara preko mreže. Putem emaila se dobivaju upiti, dokumentacija za izradu informativnih izračuna i polica. Klijenti dobivaju police na mail, neki i sami printaju, police automobilske odgovornosti su vidljive u sustavu Centra za vozila (tehnički pregledi) što je sve automatiziralo postupak. Moguća je i naplata kartica na rate online za gotovo sve proizvode. Jedino što daljnju obradu i arhiviranje odradi vaš prodavač.
Pozitivno da se tržište razvija, pa i u smjeru robotizacije poslovanja, jer to je neminovan smjer u 2020 godini. Klijenata ima dovoljno za sve i svi ozbiljni prodavači se nemaju razloga osjećati ugroženo.
Može li aplikacija zamijeniti prodavača osiguranja?
Može, ali samo u određenim proizvodima, i trenutno za manji broj klijenata. Recimo, već spomenuto dopunsko zdravstveno je moguće od početka do kraja tako izraditi jer nema upitnika o zdravstvenom stanju, nema bonusa/malusa (zasad). Kod osiguranja vozila je već puno kompliciranije, što posebno dolazi do izražaja nakon što krenu štete i kad se uključi regulatorna agencija sa svojim revizijama poslovanja. U početku je čak moguće svima ponuditi maksimalni bonus, ali je dugoročno to neodrživo zbog omjera premije i rezerve za štete.
Kod kasko osiguranja je dosta mogućih komplikacija sa odabirom pravog modela vozila jer sustav koji se veže na tehničke preglede ne bilježi uvijek sve modele po katalogu Centra za vozila.
Ostale je proizvode potrebno dodatno pojasniti, što isto dovodi do zaključka da online prodaja mora biti nedvosmislena i svedena na što jednostavnije proizvode.
Iduća velika stavka su štete, točnije prijava i obrada šteta. Ako vam se dogodi sudar u subotu u 22:50 i niste sigurni kako ćete postupati dalje teško ćete nazvati aplikaciju da vam pomogne oko savjeta i odabira najboljeg rješenja. Kao što imate svog mesara, frizera, pekara, bankara, bilo bi vam dobro imati i svoju osobu u osiguranju. Za to nije potrebno imati potpisan brokerski ugovor ili premiju od minimalno 10.000 kn godišnje, takvu uslugu ostvarujete već sa jednom policom obaveznog osiguranja za automobil.
Neugodne su i one situacije kada se potpuno isti proizvod prodaje online sa određenim popustom, a u prodajnom mreži po redovnoj cijeni, bez mogućnosti komercijalnog popusta. Znalo se dogoditi da stranka napravi upit preko prodajnog agenta i sazna sve potrebno o proizvodu, nakon sastanka kaže: “Ja bih to ipak kupio preko interneta jer je tamo 10% popusta”. Zapravo, taj prodajni popust je i namijenjen situaciji da nema posrednika i da stranka sama dođe do informacija i odluke o kupnji. Ali, to su neke situacije na koje ne možemo utjecati, i prepuštene su moralu i odabiru kupca.