Izvješće Hrvatskog ureda za osiguranje o razmjerima šteta od potresa u Zagrebu 22.03.2020

Donosimo stavove i aktivnosti industrije osiguranja vezano uz nedavni potres, Zakon o obnovi i ulogu osiguranja
Uloga osiguratelja u naknadi štete
POTRESI U ZAGREBU 22.03. -14.04.2020
- Broj prijava pregleda štete: 26.118
- Neupotrebljivo: 1.199
- Privremeno neupotrebljivo: 4.767
- Upotrebljivo s preporukama: 8.535
Razmjeri šteta procijenjeni su na 86 milijardi kuna.
(Izvor: Grad Zagreb, službene stranice)
Reakcija društava za osiguranje
Osiguratelji su brzo i efikasno reagirali na potres te izvršili potrebne radnje u otežanim uvjetima i isplatili značajne iznose osigurnine u zakonskim rokovima.
Isplaćeno je preko 194 milijuna kuna + pričuva kroz 6240 odštetnih zahtjeva (podaci za kolovoz 2020).
Prosječna isplaćena šteta je bila 31.198,75 kn.
Nakon ovako razornog potresa porasla je potražnja za osiguranjem imovine pa tako za primjer možemo navesti da je zaračunata brutto premija u 2020 dosad 109,20 milijuna kuna (usporedba, 2019 je bilo 85,49 milijuna kuna).
Zaključak je kao i mnogo puta u takvim tribinama da je potreban veći postotak osigurane imovine, posebno ovdje napominjemo privatnu imovinu.
Osiguranjem imovine smanjuje se financijski teret države u sanaciji šteta.
Osiguranje na taj način ostvaruje važne državne funkcije.
Osiguratelji doprinose razvoju gospodarstva i financijskog sustava.
Riječi je bilo i o novom Zakonu o obnovi Zagreba. Važno je u javnoj raspravi razmotriti obavezne rizike kod osiguranja zgrada (kao zajedničkih stamenih dijelova, preko stanoupravitelja) jer se u budućnosti može očekivati nešto slično.

Važno je spomenuti da su se osiguratelji pokazali jako brzima u obradi i isplati štete, čime se imovina brzo vraća u prvobitno stanje i normalizira se život osiguranika.
Značajan dio imovine u Hrvatskoj nije osiguran nikako ili nije osiguran na adekvatan način (primjereni rizici i osigurane svote). Kontraargumenti od strane onih koji nemaju povjerenja u osiguratelje nakon ovog potresa također padaju u vodu jer sam se osobno uvjerio u desetke prijavljenih šteta koje su bile ispod cenzusa za isplatu (bilo da su klijenti imali ugovorenu franšizu, sudjelovanje osiguranika u šteti, ili su imali npr. kasko osiguranje u osiguravajućoj kući koja ima isključenje za taj rizik), a osiguratelj je isplatio puni iznos na temelju dobrog odnosa sa klijentom i izlaska u susret zbog katastrofe koja se događa (nadajmo se) u prosjeku jednom u životu osobe.