Izmjene u Zakonu o cestovnom prometu i osiguranje vozila za Uber

Novi Zakon o cestovnom prometu iz 2018. koji je po hitnom postupku Vlada poslala na saborsku proceduru mijenja pravila vezana za taksi prijevoz i plaćanje usluga prijevoza preko elektroničke aplikacije. U osnovi to zvuči kao potrebno, da se uvede red i smire strasti oko Ubera i svega što su njihovi vozači proživjeli od početka djelovanja novog načina prijevoza kod nas. Ja ću se osvrnuti na onaj dio promjena koji se tiče osiguranja.

Klijent me prije nekoliko dana zove za izračun premije obaveznog i kasko osiguranja za vozilo koje uzima financiranjem preko leasing kuće, a glasit će na njegovu firmu koja posluje za prijevoz putnika, točnije Uber. Napravili smo izračun, klijent se sa svime složio, izradili smo policu za obavezno i kasko osiguranje i on odlazi po vozilo u leasing kuću. Nije prošlo pola sata i poziv.

klijent : “Evo molim te treba te čovjek iz leasinga nešto pitati”,

ja: “Dobar dan, kako mogu pomoći?”

leasing: “Dobar dan, zašto niste stavili doplatak na policu za gospodina X?”

ja: “Doplatak za što točno…?”

leasing: “Taksi vozila”

ja: “Ali vozilo od klijenta X nije taksi vozilo, on nije ni taksist ?!”

leasing: “Da, ali znate, po novom zakonu, možemo imati problema sa naplatom štete itd, moramo biti oprezni…”

Da zaključim : stavili smo doplatak, što je poskupilo dosta priču sa osiguranjem, doduše klijentu više nije dolazila u obzir nijedna druga opcija jer je doveden pred gotov čin.

Uber prijevoz nije taksi! Taksi je točno definiran način prijevoza koji je jedinstven svugdje u svijetu, a Uber je privatna firma koja ima svoja pravila i način poslovanja. To nam je donjela tehnologija i napredak. Isto kao što Netflix nije videoteka.

Da je netko uzeo vozilo leasing financiranjem na svoju firmu (koja između ostalih djelatnosti ima i prijevoz putnika) i da nije spominjao da će tim vozilom voziti za Uber, nitko ga nebi pitao za taj doplatak. Na kraju krajeva, Uber je način prijevoza i poslovanja koji vam može biti drugo ili treće zanimanje, a ne osnovno. I takvo vozilo ne prelazi po danu 500 km kroz grad nego možda 50 npr. Ili ste mogli biti korisnik vozila preko leasinga već npr. 3 godine i danas ste odlučili prevoziti putnike preko Uber aplikacije – nemate doplatka niti itko zna za to.

Ljudi vole znati što im se naplaćuje, po kojoj cijeni i zašto – a u ovoj priči to ne znaju, što je jako loše za tržište i stvara negativnu klimu.

Nadam se da je ovo samo loš početak i da će se stvari uskladiti i stabilizirati što prije.